:شخصی:

:: اینجا زندگی معنای دیگری دارد ::

دلم می خواهد شبیه او باشم. امیدوار کننده است. زیباست...

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

:شخصی:

:: اینجا زندگی معنای دیگری دارد ::





اتمام مطالعه نیمه تمام

جمعه, ۲۹ آذر ۱۳۹۸، ۰۱:۱۵ ب.ظ

#خوب_کتاب_بخوانیم (1)

 

 🔵 یک نظریه‌ی علمی می‌گوید: داشتن کتاب مهم نیست؛

آنچه مهم است، «خواندن» کتاب است. [1]

 🔷 در اولین شماره به برسی جمله بالا می پردازیم. در واقع هدف از کتاب خریدن و کتاب داشتن، خواندن کتاب است. خواندن کتاب است که در زندگی ما تاثیر می‌گذارد، پس اولین مرحله ی تبدیل شدن به یک کتابخوان این است که به کتاب‌هایی که هم‌اکنون در کمدها و طاقچه هایمان هستند سری بزنیم و غبار را سر و رویشان پاک کنیم.
کتاب‌های نیمه خوانده را تمام کنید. هیچ وقت کتاب‌ها را معطل نگذارید؛ بیشتر ما این ایراد را داریم که کتاب‌هایی را شروع میکنیم و چند صفحه یا چند فصل از آنها را مطالعه می‌کنیم و مطالعه مابقی آن کتاب را به آینده موکول می‌کنیم. خب تا اینجا مشکلی نیست و ایرادی ندارد. اما ایراد ما از آنجاییست که بین وعده‌های مطالعاتی مان فواصل زیادی ایجاد می‌کنیم. یعنی دفعه‌ی بعدی که دوباره آن کتاب را برمی‌داریم و ادامه‌ی آن را مطالعه می‌کنیم زمانی است که خیلی از دفعه‌ی قبل گذشته است.
شاید بپرسیم که چه عیبی دارد؟ کتاب می‌خوانیم دیگر!_ اما درواقع این فاصله مانع ایجاد درک و مفهوم کاملی از آن کتاب می‌شود. و متوقف کردن مطالعه برای زمان طولانی مثلا چهار روز (یا خدای نکرده بیشتر)، به اینکه یک #خواننده_خوب باشید لطمه می‌زند.

 

پس حواسمان به کتاب‌های نصفه و نیمه باشد.

 

#کتاب_خوب_یک_اتفاق_خوب

 

پ.ن:

[1] کتاب باید هلو باشد، محسن حدادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی